"Klątwa Przeznaczenia" Monika Magoska - Suchar, Sylwia Dubielecka

Młoda czarodziejka, Arienne, potrzebuje bezpiecznego miejsca, aby się ukryć. Przeznaczenie prowadzi ją do Czarnej Twierdzy. Kiedy tam trafia, od razu wie, że to nie jest miejsce dla niej. Wyzywająco ubrane kobiety, bezwstydni Związkowcy. I jeszcze ta misja do wykonania...

Jak uda jej się przetrwać w świecie tak odmiennym od tego, który znała całe życie? 
Czy Związkowiec, pod którego skrzydła trafi Arienne, pomoże jej odnaleźć się w nowej rzeczywistości, czy może zmieni jej życie w piekło?



Nie spodziewałam się, że wciągnę się w tę książkę już od pierwszych stron, a właśnie tak się stało. Autorki stworzyły niebanalnych bohaterów i zawiły świat pełen magii i intryg. Czarna Twierdza, jest miejscem, w którym nie istnieje coś takiego jak równouprawnienie. Związkowcy rządzą tym miejscem. Stworzyli wiele zasad, według których powinni postępować. Ich świat dzieli się na dwa "obozy", które ciągle ze sobą rywalizują i pałają do siebie conajmniej niechęcią. Mężczyźni nie liczą się ze zdaniem kobiet, traktują je jedynie jako odskocznię. Jedynym obowiązkiem kobiety w tym miejscu, jest zajmowanie się potrzebami mężczyzny, z którym są. Najbardziej zdziwiło mnie to, że one naprawdę uważają to, za najważniejsze zadanie w ich życiu i nie znają zupełnie swojej wartości.


Arienne to odważna dziewczyna z silnym charakterem i ciętym językiem, która bezustannie pakuje się w nowe tarapaty przez swoje zachowanie i czary. Mimo swojego młodego wieku zachowuje się dojrzale. Bardzo różni się od kobiet z Twierdzy, które ubierają się i zachowują prowokacyjnie. Jest delikatna, wstydliwa oraz zupełnie niezaznajomiona z tym, co robi mąż z żoną w alkowie. Autorki doskonale ukazały głębie jej charakteru. Uwielbiam tę bohaterkę.


" - Chcesz mieć prosię, to je będziesz miał, Mistrzu. - Ostatnie słowo akcentuję z uszczypliwym tonem głosu. Podchodzę do stołu, obok którego stoi Tarlen, wybieram z niego świński ryj i podaję go młodemu Związkowcowi. - Proszę! - A następnie zajmuję ponownie środek sceny.

 Wyraźnie zmieszany blondyn, nie mając pojęcia, co to niby miało znaczyć, już chce zakomunikować, gdy nagle, ku własnemu zaskoczeniu, stwierdza, że nie może wypowiedzieć ani jednego słowa, gdyż jedyne dźwięki wydobywające się z jego ust to zwierzęce kwiczenie. I nagle wszystkie oczy kierują się na rozwścieczonego młodzieńca i na Arienne, a potem..."

Trochę ciężko jest mi określić, co czułam w trakcie czytania książki do Związkowca, pod którego protektorat weszła Arienne. Ten mężczyzna spowodował u mnie pełen wachlarz emocji. Czułam się jak na emocjonalnym rollercoasterze! I to dosłownie! W jednej chwili go kochasz, a w drugiej nienawidzisz za coś, co zrobił. Po przeczytaniu widzę go trochę z innej strony i mam wrażenie, że bardziej go rozumiem.

"Klątwa Przeznaczenia" to książka, którą po prostu trzeba przeczytać. Sięgnijcie po nią, a się nie zawiedziecie! Jest w niej wszystko to, co powinna zawierać dobra książka. Debiut Moniki Magoskiej - Suchar i Sylwii Dubieleckiej można śmiało porównywać do twórczości Sarah J Maas. Tak jak ona potrafią stworzyć wciągający świat, zapewniają pełen wachlarz emocji, zaskakują, a na koniec łamią serca. Czego chcieć więcej? Oczywiście kolejnej części! 😄  W kontynuacji dodatkowo ma pojawić się mapa. Szkoda, że nie było jej w tej książce, ponieważ dzięki temu można by było się łatwiej połapać w tym świecie.

Czytaliście już? Jak Wasze wrażenia? 





Komentarze

  1. Nie słyszałam o tej książce, ale wydaje się być ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do przeczytania. Ta książka jest tak dobra, że powinna być bardziej znana 😄

      Usuń
  2. Muszę powiedzieć że mnie zachęciłaś. Narazie mimo wszystko nie mam na nią pieniędzy ani czasu, ale może zaznajomie się z tą lekturą? 😄 super recenzja i śliczne zdjęcie💓

    Buziaki,
    czytane-przy-herbacie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie musisz się z nią zaznajomić przy najbliższej okazji Kochana! 💞

      Usuń
  3. Czytałam i jestem bardzo zadowolona. Najpierw przeraziła mnie waga tej książki, ale jak się wciągnęłam w akcję, to nie zauważyłam, a już kończyłam czytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja akurat jestem z osób, które lubią takie cegiełki, ale rzeczywiście jak na debiut jest to długa książka i baaaaardzo wciągająca 😄

      Usuń
  4. Czasami boję się, że ta książka za chwilę wyskoczy z lodówki tyle o niej słyszę, że chyba w końcu będę musiał ją przeczytać haha:D

    http://maasonpl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też po nią sięgnęłam ze względu na to, że było tak wiele dobrych opinii o tej książce. Nie zwiodłam się, więc Ty też przestań się bać i przeczytaj, a być może też dołączyć do fanów tej książki ❤️

      Usuń
  5. Muszę jak najszybciej po nią sięgnąć. Recenzja super! Trzymaj tak dalej Kochana❤

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam, ale za bardzo nie lubię takich ksiązek. Mimo wszystko recenzja jest bardzo ciekawa.
    Pozdrawiam
    polecam-goodbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam ogromną ochotę na tę książkę! Strasznie żałuję, że gdy miałam okazję, nie zgodziłam się jej zrecenzować :( Tak czy siak, kiedyś koniecznie nadrobię :D

    Obsession With Books

    OdpowiedzUsuń
  8. Coś rzeczywiście musi być w tej książce, że zdobywa serca czytelników :D

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
  9. Czeka już na mnie na półce i chyba w końcu muszę po nią sięgnąć :D

    roksa_reads

    OdpowiedzUsuń
  10. Dużo słyszałam o tej pozycji. Mam ją zamiar przeczytać, nawet mimo nielicznych złych opinii.

    zaczytana-brunetka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Czy ktoś w ogóle mówi prawdę? "Czasami kłamię" Alice Feeney

"Bez uczuć" Mia Sheridan

"It Ends With Us" Colleen Hoover